Stargate Universe

!VARNING!
INLÄGGET KAN INNEHÅLLA SPÅR AV STARGATE.
Tycker du inte om Stargate, eller är min syster borde du inte läsa vidare.

I oktoer kommer den tredje serien i Stargate franchisen, som kommer att heta "Stargate Universe". I början var jag skeptisk, och tyckte att det skulle kännas mer som Stargate Enterprise, speciellt när de sa att inte alla utomjordingar kommer att vara människor. Men jag har lyssnat på en intervju med skaparna, och nu förstår jag vad de menar, det de menade var ju att de skulle ha fiktiva djur, något de kunde ha nämt då (fansen blev något irriterade). 

De hade även sagt innan att de skulle rikta sig mot yngre tittare, något de verkar ha glömt bort, eftersom att det jag har läst och hört tyder på att det blir ganska mörkt. De är fast på skeppet som har en permanent autopilot, och de vet inte hur länge den stannar vid planeterna, vilket gör att om skeppet drar när de är på utan är man körd. Enligt skaparna så är det över fem dödsfall och ett självmord i pilotavsnittet, värre än de tidigare serierna.

Det jag inte tycker om däremot är att många av skådisarna är runt 20, och vissa är lite småkända från andra serier, men man får nog hoppas att de gör en bra insats. Och att Robert Carlyle inte pratar med sin skotska dialekt, jag förstod inte ett ord av vad han sa i "28 veckor senare".

Skeppet blir ändå snyggt, med härligt designade koridorer och rum, även om porten är väldigt lik den i Stargate Atlantis är den väldigt snyggt. Men av någon anledning lyckas jag inte hitta bilder på utsidan av skeppet, som sägs vara spektakulärt. Även bättre än de tidigare skeppen i Stargate (allvarligt, Stargate har de absolut snyggaste rymdskeppen i hela sci-fi världen.)

Wow...skrev jag allt det där? 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0