Reklam ljuger inte alltid

Byggmax har faktiskt sjukt låga priser, 60 kvm limenatgolv för 4000 kr. Fyfan! 28 lådor med golvplankor, släpvagnen gick inte att ta av tills vi tagit av alla. Och sen var vi ju tvugna att bära in alla, eftersom att vi ska lägga nytt golv i vårt matrum (där en av mina två datorer finns), vardagsrumet, och den inre hallen som binder samman de två rummen. Matrummet var enkelt att rensa, bara ta bort bordet och sanera mitt skrivbord, blev dock av med min stationära dator ett tag. Ungefär 40% är klarlagt.
Vardagsrummet blir svårare att tömma, en stor hörnsoffa, en stor tv, ett stort soffbord och två stora skåp. Och så har det fem element, vilket betyder tio rör. Den har även två pelare.    Aj.   Den inre hallen har två väldigt tunga skåp, som vi inte har en aning om hur vi ska flytta på...men när de väl är ur vägen går det nog ganska snabbt att lägga golvet, eftersom att det inte finns några element och rummet är helt kvadratriskt.

En sak jag märke med Byggmax i Tumba och det i Nyköping var personalen, i Tumba var de läskiga gubbar med ölmagar, men i Nyköping var det annorlunda. Tjejen i kassan kunde lika gärna ha varit på ett omslag på en modetidning, och verkade kunna mer än de flesta killar som jobbade där, trots att hon var blond. Det var en annan konstig sak jag reagerade på: det var så jävla få anställda där! Det är nog anledningen till att de är så billiga, men de verkade lite stressade, speciellt de som stod i kassan, eftersom att de också mäter (kollar hur mycket man tagit och räknar fram priset).

Imorgon så ska vi jobba skiten ur oss! (Jag och min pappa altså)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0