2 in 1 med en film på köpet

Har inte skrivigt gårdagens än så jag tar två i ett.
 Igår:
Har inte hänt så mycket mer än att mitt matteprov kom tillbaka, jag fick G. Och gisa varför! Jo, det var en uppgift jag inte klarat och det var om förenkling(provet var Algebra och Ekvationer) och jag har aldrig förstått det oavsett hur mycket jag än försöker. Så jag skrev klart och tydligt på pappret: Jag vet vad förenkling är och vad han gör, men jag förstår inte HUR man gör det.  Och det tolkade läraren som att jag inte hade gjort de röda(VG-MVG)uppgifterna, så istället för ett VG-MVG fick jag ett fjuttigt G. Fast jag gjort de röda uppgifterna och klarat de flesta frågorna. 
 Och senare precis innan svenskan fick jag reda på att det var uppsatts på svenskan, på boken vi läste innan jul. Jag frågade förstås vad vi skulle skriva, "Det vet väl du" sa de till mig. Jag frågade igen men fick samma svar, och när lektionen började fick jag veta att vi hade vikarie. Men hade som tur var papperet med vad vi skulle skriva om så det gick ganska bra.

 Idag.
 Vaknade halv sju med skrikande smärta i hela kroppen, men jag sog mig ändå ner till köket till två gallskrikande katter. Jag värmde upp lite gröt och kollade på TV, ringde pappa så att han sjukanmälde mig. Sen gick jag upp och sov till typ tolv. Resten av dan spelade jag typ, och storhandla i två timmar med min syrra.

Jag gjorde den här lilla filmsnutten ett par dagar sedan, en liten del av prologen till den bok jag skriver. Fast på engelska. Ska nog fixa till bilderna sen(håller på med de i kartong i skolan och hemma.) Enjoy!

<object width="425" height="355"><param name="movie" value="http://www.youtube.com/v/9HHLIE6nvy8&rel=1"></param><param name="wmode" value="transparent"></param><embed src="http://www.youtube.com/v/9HHLIE6nvy8&rel=1" type="application/x-shockwave-flash" wmode="transparent" width="425" height="355"></embed></object>

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0